Ahrefs Nedir?



Ahrefs Nedir ? Ahrefs Nasıl Kullanılır ? Ahrefs Hakkında Bilgiler gibi sorularınıza bu makale sonunda cevap bulabileceksiniz. SEO Analizi ve İstatistikleri SEO’da güçlü olmak için takip edilmesi gereken kriterlerdir. Analiz ve istatistikler, yükselişler ve inişlerle doğru bir çalışma çizelgesi oluşturulmalıdır. SEO Analizlerini inceleyebileceğiniz bir çok site vardır. Bu makalemizde siz değerli takipçilerimize öncelikle Ahrefs’i anlatacağız.

Backlink Sorgulama ve SEO Araçları olan Ahrefs platin üyelik sistemi ile çalışır. Üye olmadan bir site sorgulayabilir ve kısıtlı analizler yapabilirsiniz. Üye olduğunuzda bir site sorgular ve daha geniş analizler edinebilirsiniz. Platin üye olursanız tüm imkanlardan faydalanabilirsiniz.

“Enter a Domain or Url to check backlinks (example.net)” yazan kısma web sitemizi http://www ekleyerek yazıyoruz ve try it for free yazan butona tıklıyoruz. Karşımıza gelen kısımda web sitemize ait tüm analiz ve bilgiler bulunuyor. Bu bilgilere en üst kısımdan başlayarak aşağıya kadar tek tek inceleyelim.
Url Rank yazan kısımda verilen puan genel olarak web sitemizin puanıdır. Ahrefs Url Rank yazan kısımda verilen puansa ahrefs sisteminin sitemize biçtiği puandır. Bu puanların Google Arama Motoru sıralama sistemiyle alakalı olduğunu düşünüyoruz. Backlink yazan kısımda yazan rakam link aldığımız tüm sayfaları renk olarak mavi olanı, Referring Domains yazan kısmın altında ki sayı renk olarak turuncu ise link aldığımız tüm siteleri gösteriyor. Hemen sağ üst kısımda Google +, Twitter Paylaşım, Facebook Beğeni ve Paylaşımı görüyoruz. Ahrefs bizlere sitemizin bu sosyal paylaşım sitelerinde ne kadar paylaşıldığını ve beğenildiğini gösteriyor. Buradan çıkarmamız gereken sosyal medyanın şüphesiz SEO‘da etkisi olmasıdır. Verilen değerleri grafiksel olarak yıl, ay, hafta olarak inceleyebiliyoruz. Unutmayın sadece kendi sitenizi değil rakiplerinizi de burada analiz ederek SEO çalışmalarınıza yön verebilirsiniz. Sol kısımda link alınan sayfaların ve sitelerin analizlerini gösteren sayfalara linkler bulunuyor. Bu sayfalarda sınırlı üyelik olduğu için sınırlı analizler elde edebilirsiniz. Sol kısımda .Com, .Net, .Org gibi uzantılardan alınan linklerin sayısını gösteriyor. Bu kısımda da siz değerli takipçilerimize bir anekdot sunmak isteriz, ne kadar link çeşitliliği o kadar sıralamada yükseliş.
Aldığımız linklerin nofollow, dofollow olduğunu bu kısımdan inceleyebiliriz. Belirtilen renkleri açıklayalım;
Açık Mavi; Kazanılan yeni nofollow backlinkler
Koyu Mavi; Kazanılan yeni dofollow backlinkler
Açık Turuncu; Kaybedilen nofollow backlinkler
Koyu Turuncu; Kaybedilen dofollow backlinkler

Bu kısımda da ufak bir dipnot verelim; kaybedilen ister dofollow ister nofollow olsun siteniz için zararlı olabilir.
Link aldığınız sitenin hangi ülkede barındığı da SEO açısından önemlidir. Siteniz Türk ziyaretçilere hitap ediyorsa sizin gidip Hindistan sitelerinden link almanız sitenize pek yarar sağlayacağı söylenemez.
Bu kısımda link aldığınız kelimeler gösteriliyor. Sol bölümde link alınan sitelerin uzantıları yüzdesel ve grafiksel, sağ kısımda da link aldığınız kelimeleri yüzdesel olarak gösteriyor. Sitenin en üst kısmında bulunan Seo Report ve Backlinks Report sayfaları sizlere daha ayrıntılı bilgiler sunabilir, incelemenizde yarar olacaktır. Siteniz için bu analizde de bir ufak ip ucu vermek isteriz. Siteniz SEODahi.Com ise link aldığınız kelime; SEO Dahi, SEODahi.Com, www.SEODahi.com gibi kelimeler olursa sizlere fayda sağlar. Ancak makalemizin başında da dediğimiz gibi SEO da çeşitlilik önemlidir. Google SEO işlemlerini yavaş yavaş zorlamaya başladı ve gözle görülür SEO çalışmasını abartan sitelere spam işlemi uyguluyor. Yapacağınız çalışmalarda çok dikkat etmenizi tavsiye ederiz. Sitenize yaptığınız çalışmaları Google için değil ziyaretçileriniz için yaparsanız KAZANIRSINIZ.

Yorumlar